);

Social Media Marketing

social media marketing, wat is dat precies? en waarom wordt het steeds belangrijker voor bedrijven.

social media marketing, wat is dat precies? en waarom wordt het steeds belangrijker voor bedrijven.

Wat is social media marketing

Social media marketing is de nieuwe vorm van reclame maken voor bedrijven. Het verspreiden van content gefocust op het bereiken van de juiste doelgroep via een social media strategie. Dit heeft in een korte tijd de sociale wereld veranderd en alle visies van bedrijven over het internethierin meegenomen. Bedrijven zien steeds meer de waarde in van internet marketing en marketing communicatie en willen hier dan ook graag in investeren.

Hoeveel impact heeft social media marketing

De impact van social media marketing is te onderbouwen via een paar simpele vragen.

Hoeveel mensen hebben er een mobiel?

Wie gebruikt er google om dingen op te zoeken?

welke social wordt het meest gebruikt?

Door simpelweg deze vragen te beantwoorden kan er al snel duidelijk worden gemaakt dat het juist uitvoeren van deze reclame campagnes een hogere return on investment (ROI) kan brengen op actieve gebruikers dan ouderwetse tijdschriften, kranten, of radio.

Meer dan 200 miljoen mensen kregen afgelopen jaar hun eerste mobiele device, waardoor twee derde van de gehele wereldpopulatie nu een mobiele telefoon bezit en via social media aan het shoppen is. Deze groei kwam grotendeels door het steeds goedkoper (en daarmee betaalbaarder) worden van smartphones, de uitbreiding van online marketing en de bijbehorende internet-abonnementen. Van de 200 miljoen toestellen is meer dan de helft een smartphone. Een gemiddelde gebruiker brengt 6 uur per dag online door. Met meer dan 4 miljard internetgebruikers wereldwijd is het des te meer duidelijk dat het internet een essentieel onderdeel is van ons dagelijks leven en social media marketing hier dus super goed op kan inspelen met betrekking tot jouw doelgroep.

In Noord- en West-Europa is de internetpenetratie het hoogst in de wereld, waar gemiddeld ongeveer 92% van de mensen toegang heeft tot internet. Midden-Afrika heeft met 12% de laagste internetpenetratie over de totale bevolking. Desondanks is het aantal internetgebruikers in centraal Afrika in het afgelopen jaar wel met 20% gegroeid. In 2018 gaat 52% van de internetgebruikers het internet op met een mobiele telefoon. Het aandeel tablets is in verhouding het meest gedaald over 2017. 73,5% van deze toestellen zijn Android-telefoons en 19,9% Apple iOS-telefoons. Het is dan ook belangrijk om uw social media marketing te focussen op mobiel vriendelijke content.

Kijk ook eens op onze andere blog posts en foto s om meer te weten over de kracht en impact van internet marketing.

Wat is social media marketing

Social media marketing is de nieuwe vorm van reclame maken voor bedrijven. Het verspreiden van content gefocust op het bereiken van de juiste doelgroep. Dit heeft in een korte tijd de sociale wereld veranderd en alle visies van bedrijven over het internet hierin meegenomen. Bedrijven zien steeds meer de waarde in van internet marketing en willen hier dan ook graag in investeren.

Hoeveel impact heeft social media marketing

De impact van social media marketing is te onderbouwen via een paar simpele vragen.

Hoeveel mensen hebben er een mobiel?

Wie gebruikt er google om dingen op te zoeken?

Door simpelweg deze vragen te beantwoorden kan er al snel duidelijk worden gemaakt dat het juist uitvoeren van deze reclame campagnes een hogere return on investment (ROI) kan brengen dan ouderwetse tijdschriften, kranten, of radio.

Meer dan 200 miljoen mensen kregen afgelopen jaar hun eerste mobiele device, waardoor twee derde van de gehele wereldpopulatie nu een mobiele telefoon bezit. Deze groei kwam grotendeels door het steeds goedkoper (en daarmee betaalbaarder) worden van smartphones en de bijbehorende internet-abonnementen. Van de 200 miljoen toestellen is meer dan de helft een smartphone. Een gemiddelde gebruiker brengt 6 uur per dag online door. Met meer dan 4 miljard internetgebruikers wereldwijd is het des te meer duidelijk dat het internet een essentieel onderdeel is van ons dagelijks leven en social media marketing hier dus super goed op kan inspelen.

Internet penetratie over de aantal gebruikers van het internet over de wereld populatie en social media marketing.

In Noord- en West-Europa is de internetpenetratie het hoogst in de wereld, waar gemiddeld ongeveer 92% van de mensen toegang heeft tot internet. Midden-Afrika heeft met 12% de laagste internetpenetratie over de totale bevolking. Desondanks is het aantal internetgebruikers in centraal Afrika in het afgelopen jaar wel met 20% gegroeid. In 2018 gaat 52% van de internetgebruikers het internet op met een mobiele telefoon. Het aandeel tablets is in verhouding het meest gedaald over 2017. 73,5% van deze toestellen zijn Android-telefoons en 19,9% Apple iOS-telefoons. Het is dan ook belangrijk om uw social media marketing te focussen op mobiel vriendelijke content.

Kijk ook eens op onze andere blog posts om meer te weten over de kracht en impact van internet marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *